نوشته شده توسط Super User دسته: Latest
منتشر شده در 14 اسفند 1391 بازدید: 1512
پرینت

 

 

 

 

 

 

از زمانی که رنگ به عنوان عامل مهم در شکل ظاهری محصولات و همچنین در مقوله طراحی برند شناخته شد روانشناسی رنگ های در بازاریابی و تجارت مورد توجه قرار گرفت. بازارایابان باید از تاثیر بسزای رنگ های مختلف برروی احساسات مشتریان اشراف کامل داشته باشند. گرچه بازاریابان سعی می کنندعکس العمل مشتریان را نسبت به رنگ های مختلف طبقه بندی کنند اما تغریبا هر شخصی از رنگ های مختلف بینش خاصی دارد. به طور عمده تاثیر رنگ بر هر شخص بستگی به عواملی همچون تجربه گذشته، فرهنگ، مذهب، محیط طبیعی، جنسیت، نژاد و ملیت وی دارد. هنگامی که رنگ خاصی برای بینندگان هدف انتخاب می شود باید سعی براین باشد که پیام صحیح را از طریق آن رنگ انتقال دهیم. انتخاب رنگ صحیح برای یک برند می تواند تاثیر بسزایی در انتقال پیام و در نهایت فروش آن محصول یا ارائه آن خدمات باشد. تحقیقات برروی تاثیرات رنگ بر مقدار فروش نشان می دهد که رنگ محصول می تواند بر اولویت مصرف کننده و همچنین بر فرهنگ خرید او تاثیر گذارد. بیشتر نتایج نشان می دهد که یک رنگ خاص همه مخاطبان را به خود جذب نمی کند اما این رنگ خاص برای برخی از محصولات مناسب هستند. "مشتریان به طور عمومی در 90 ثانیه اول قضاوت خود را در خصوص محصول انجام می دهند و البته 62 تا 90 درصد این قضاوت بر اساس رنگ محصول خواهد بود. مردم اغلب لوگو یک برند یا شرکت را به عنوان نماینده آن شرکت می دانند. لوگوی شرکت ها می توانند با استفاده از رنگ معنا و منظور خود را انتقال دهند. رنگ می تواند بر ذهنیت افراد درباره شرکت های با تجربه یا جدید التاسیس تاثیر زیادی دارد." 

 

به طور نسبی برخی رنگ ها پیام هایی را منتقل می کنند که مواردی از آنها عبارتند از: 

آبی: اعتماد، اطمینان، مردانگی، توانایی

قرمز: عشق،هیجان، حالت تهاجمی و پر انرژی را القا می کند.

سبز: طراوت، تازگی، مزه خوب، زندگی

قهوه ای: سادگی، ماندگاری، استحکام، دوام

زرد: نماد انرژی، صلاحیت، شادمانی

صورتی: طراوت، جوانی، رمانتیک، رضایت، صمیمیت

سیاه: قدرت،جدیت، گرانقیمت، ترس

بنفش: قدرت، رضایت، توانایی

سفید: خالص بودن، صمیمیت، پاکی

 

 

 

 

 

 

 

 

ثبت شرکت ، ثبت شرکت ها ، ثبت شرکت در کرج ، ثبت شرکت مختلط غیر سهامی ،  اسم شرکت مختلط غیر سهامی، ثبت شرکت ،  حسابرسی ، تقسیم سود رتبه بندی ، طرح اصلاحی آیین نامه ،ثبت شرکتها ، ثبت شرکت ، ثبت شرکت ها،ثبت شرکتها ، ثبت شرکت در کرج ، ثبت ، امور ثبت، ثبت شرکت ، رتبه بندی ، رتبه بندی شرکت ها ،شرکت ثبت بین الملل, ثبت شرکت, ثبت علامت تجاری, رتبه شرکت , کارت بازرگانی, ثبت شرکت ها، ثبت شرکت ها، ،ثبت شرکت, ثبت شرکت ها در کرج , ثبت شرکتها, روش معافیت مالی ,تامین نیروی مهندسی, روش معافیت مالی، ثبت شرکت در کرج , تامین نیروی مهندسی ، ثبت شرکت ها ، ثبت علامت تجاری ، ثبت شرکت ، علامت تجاری ، اساسنامه شرکت ها ، اساسنامه شرکتها ،اساسنامه ی شرکت ها ، اساسنامه شرکت ها،  ثبت علامت تجاری,  ثبت شرکت  ، ثبت شرکتها ، ثبت شرکت ، ثبت شرکت ها، ثبت شرکت در کرج ، ثبت ، امور ثبت، ثبت شرکت ، ثبت شرکت ها در کرج ، رتبه بندی  ، رتبه بندی ، رتبه بندی شرکت ها , ثبت شرکت, ثبت علامت تجاری, علامت تجاری ، نشان تجاری ، برند ، ثبت لوگو ، ثبت علامت و تمدید ثبت،مشاوره حقوقی و ثبتی ، تدوین طرح توجیهی ، ثبت شرکت، ثبت بین الملل، ثبت برند، ثبت برند در کرج، ثبت شرکت در کرج، ثبت شرکتها در کرج، ثبت شرکت ها در کرج، ثبت علامت تجاری ، ثبت علامت تجاری در کرج اخذ جواز صنعتی در کرج ، اخذ جواز تاسیس در کرج ، طرح توجیهی در کرج ، تنظیم پرسشنامه صنایع در کرج ، تنظیم اظهارنامه مالیاتی در کرج ،اخذ کد اقتصادی در کرج ، تشکیل پرونده مالیاتی در کرج ، طرح صنعتی در کرج ، ثبت اختراع در کرج ، رتبه بندی در کرج ، اخذ رتبه پیمانکاری در کرج ، ثبت شرکت در کرج ، ثبت شرکت در کرج ، ثبت شرکت در کرج ، ثبت شرکت در کرج ، ثبت شرکت در کرج ، ثبت شرکت در کرج ، ثبت شرکت در کرج ثبت شرکت مسئولیت محدود،ثبت شرکت  سهامی خاص